Dat zegt directeur Michael Altewischer van Wellness-Hotels-Deutschland (WHD), een samenwerkingsverband van 44 vier- en vijfsterren kuurhotels in Duitsland. Volgens hem is er sprake van een nieuwe hoteltrend.
‘Het watjes-imago is definitief verleden tijd. Mannen vormen een nieuwe doelgroep voor onze kuurhotels. Zeker in combinatie met sportieve activiteiten’, aldus Altewischer op Zakennieuws.nl.
In 2002 bedroeg het aantal mannelijke gasten van Duitse kuurhotels 11,2 procent. In 2004 was dit al flink opgelopen tot 31,8 procent. Gebaseerd op het totaal aantal geboekte nachten van 950.000 in de 44 hotels van WHD in 2005, betekent dit dat ruim 300.000 Duitse mannen meerdere dagen in een kuurhotel verblijven.
Als reden van de explosieve stijging noemt de hotelorganisatie dat mannen er steeds vaker goed en verzorgd uit willen zien. Daarnaast kunnen ze in kuurhotels prima ‘ontstressen’. Om de belangstelling onder mannen verder te stimuleren, heeft WHD speciale programma’s voor mannen ontwikkeld.