‘Met de Aguila biedt Nespresso de horeca een innovatie op het gebied van koffiebereiding waarmee grootverbruikers de verwachtingen van de kritische Nederlandse koffiedrinker zullen overtreffen’, meldt Nespresso dampend aan Misset Horeca.
Het systeem van de machine heeft veel weg van het apparaat die de keuken siert van menig Nederlandse consument. Met één druk op de knop kunnen warme (en koude) koffiespecialiteiten gemaakt worden. Denk aan een Ristretto, Espresso, Lungo, Macchiato, Cappuccino of Lattino. Er zijn twaalf verschillende soorten koffie beschikbaar.
Piekuren horeca
Om de piekuren in de horeca aan te kunnen heeft de machine vier simultaan werkende extractie-units. In een video wordt de werking van de machine en de andere mogelijkheden duidelijk. De machine heeft een elegant design, van roestvrij staal en aluminium, en heeft Nespresso’s nieuwste technologie voor grootverbruikers.
De Aguila is ontwikkeld in samenwerking met Thermoplan AG, een (eveneens) Zwitsers bedrijf dat gespecialiseerd is in geavanceerde melkbereidingssystemen en leider in dit segment. Door het modulaire ‘fail-safe’-ontwerp werken de verschillende onderdelen van Aguila onafhankelijk van elkaar. Hierdoor is onderhoud aan een specifieke unit mogelijk, terwijl de overige units in werking blijven.
De Aguila is recent in de verkoop gegaan. Op de komende Horecava geeft Nespresso live demonstraties met de machine. Prijzen zijn nog niet bekend. Ook niet of George Clooney een rol gaat spelen in de promotie.