De leden die ons benaderd hebben, hebben veel energie, tijd en geld geïnvesteerd in het vestigen van een goede naam en willen die zorgvuldig opgebouwde reputatie op geen enkele manier gekoppeld zien aan de website, zo laat KHN op haar website weten.
De klagende restaurateurs hebben bij hun branchevereniging laten weten dat ten onrechte de indruk bij consumenten wordt gewekt dat de restaurateurs op enige wijze betrokken zijn bij deze commerciële activiteiten.
KHN laat weten dat er een goed en openhartig gesprek heeft plaatsgevonden met de initiatiefnemers van Sterwijnenthuis.nl. Met het sectorbestuur is vervolgens afgesproken dat de leden van KHN mogen bepalen welke stappen er genomen moeten worden.
Eerder deze week liet restaurantvereniging Alliance Gastronomique weten dat het eind juni aan haar leden vraagt wat te doen met of tegen Sterwijnenthuis.nl. Voor die tijd wil de Alliance niet inhoudelijk inhoudelijk reageren op een gesprek dat ook zij hebben gehad met Sterwijnenthuis.nl.
Sterwijnenthuis.nl krijgt sinds de start in februari dit jaar vanuit de horeca de wind behoorlijk van voren omdat het lagere prijzen hanteert dan de prijzen die op de wijnkaarten in restaurants staan vermeld. Daarnaast vinden veel restaurants het ongepast dat ze zonder informatie vooraf op de site worden genoemd.
Voor consumenten betekent het dat die in één overzicht kunnen zien wat er wordt geschonken in de Nederlandse toprestaurnats en dat ze met een paar muisklikken de wijn thuis gestuurd kunnen krijgen. De prijzen daarbij zullen doorgaans lager zijn dan in de restaurants.