46 procent maakt foto van gerecht in restaurant voor social media of chat

46 procent maakt foto van gerecht in restaurant voor social media of chat

Driekwart vindt het niet kunnen als iemand onder het eten op zijn telefoon kijkt. Overigens pakt 46 procent voorafgaand aan de maaltijd in een restaurant zijn mobieltje en maakt een foto van het gerecht op het bord, om die foto vervolgens te plaatsen op sociale media of chatprogramma's.

Dat blijkt uit onderzoek van 3Vraagt, onderdeel van het EenVandaag Opiniepanel, onder ruim 1400 jongeren tussen 16 en 34 jaar. Vrijdag begint de Week van de Mediawijsheid. Ook al ervaart een deel van de ondervraagde jongeren hun smartphone als een last, tegelijkertijd zien de meesten (84 procent) het apparaat juist als een verrijking.

Tips over social media marketing

The Avocado Show serveert gerechten waarbij het draait om de avocado, smaak, show en presentatie. Ambitie? Een wereldmerk worden. Daarvoor zijn social media een belangrijk middel. Maar welke kleuren en materialen werken het beste op Instagram en Facebook? The Avocado Show zocht het uit.

The Avocado Show opende in maart 2017 in Amsterdam de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Nog voor er een bord werd geserveerd, had de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal al meer dan 50.000 fans op social media en – zonder media-investering – publicaties in ruim zestig landen, plus meer dan tachtig franchise aanvragen. ‘Inmiddels staat die teller op vijfhonderd’, vertelt Simpson. De fanbase is gegroeid tot 100.000 op Instagram en 65.000 op Facebook.

Lees hier het hele artikel.