Expedia: kosten corona-annuleringen voor hotelier

Expedia: kosten corona-annuleringen voor hotelier

Expedia heeft alle aangesloten hotels een mail gestuurd waarin is aangekondigd dat als gevolg van de coronapandemie de annuleringsvoorwaarden voor gasten verruimd worden. De kosten die dat met zich meebrengt, komen volledig voor rekening van de hotelier, Expedia wijst alle aansprakelijkheid bij voorbaat af.

'Wij zullen (aan-) betalingen die al door gasten gedaan zijn, terugstorten en zien af van annuleringskosten', schrijft Expedia op haar website in een uitleg bij de hernieuwde annuleringsvoorwaarden, waar de mail aan hoteliers naar verwijst. 'En we verwachten dat u als partner dat ook doet.'

Vooral die laatste zin zit hoteliers dwars. 'Alle annuleringen van reserveringen dienen kosteloos door de hotelier te worden geaccepteerd, zelfs bij non-refundables', briest een hotelier.

'Schandalig dat zij onze voorwaarden bepalen en onze gemaakte afspraken met de gast eenzijdig veranderen. En dan zeggen ze zelfs nog 'wij ondersteunen jullie'.'

Meer berichen over corona
Restaurants en cafés dicht vanaf zondag 15 maart 18 uur
Hotelkamers mogen wel in bedrijf blijven
Restaurants: afhalen mag niet: bezorgen wel
Extra krediet voor ondernemers maandag beschikbaar
KHN wil 5 miljard euro voor steun aan horeca
New York sluit ook horeca en scholen