Nieuwe vestiging The Blueberry dankzij crowdfunding

Nieuwe vestiging The Blueberry dankzij crowdfunding

Dagzaak The Blueberry heeft samen met 28 betrokken investeerders via crowdfunding in een week ruim 40.000 euro opgehaald om de deuren te openen van een nieuwe vestiging.

De dagzaken van The Blueberry vind je nu nog alleen in Amersfoort op de Hof in het centrum van de stad en een grote 2e vestiging in winkelcentrum Emiclaer in Amersfoort-Noord. Het op Amerika geïnspireerde concept kenmerkt zich door de vrolijke uitstraling, de in New York Stijl ontbijt en lunchkaart met als bestsellers de American Pancakes en de Sloppy Joe.

Het ruime assortiment aan zoete huisgemaakte lekkernijen, zoals Carrot Cake, Red Velvet Cake, New York Cheesecake, vrolijke cupcakes en diverse bars en brownies is ook voor veel mensen een trekker om even lekker te genieten met een kopje thee of wat lekkers mee naar huis te nemen voor de visite.

Dit jaar breidde The Blueberry nog uit met The Blueberry Kitchen, een externe catering keuken waar ze de bestellingen maken voor de webshop, de zoete post door heel Nederland verzenden, maar ook catering verzorgen voor bedrijven en particulieren.

Nieuwe locatie The Blueberry in Nijkerk

Nu is het voor het eerst de tijd om de vleugels uit te slaan buiten Amersfoort. Eigenaresse Lisette de Jong vond een fantastisch pand in het oude centrum van Nijkerk, op het Verlaat 18. Dit hoekpandje leent zich perfect voor dit concept. Voorheen was hier Coava in gevestigd, voordat zij verhuisden naar een pand aan de overkant.

Er is straks plek voor circa 45 zitplaatsen binnen en een terras buiten. De Jong wil met haar concept vrolijkheid en levendigheid toevoegen aan Nijkerk en richt zich hierbij op een breed publiek. De Jong kan niet wachten tot ze deze nieuwe vestiging kan openen voor weer een nieuwe omgeving.

'We hopen hiermee ook weer echt een nieuwe regio te kunnen bedienen, en naast de mensen uit Nijkerk ook Harderwijk, Zeewolde, Barneveld en omgeving blij te kunnen maken met een nieuwe plek om leuke herinneringen te maken met het gezin in een gezellige sfeer'. Van mensen met kleine kids (er is een kinderhoek aanwezig), jeugd die na school samen wat willen drinken, tot stelletjes die samen wat te vieren hebben en ouderen die een goede kop koffie met wat lekkers zoeken.

Crowdfunding: binnen week naar de 100%

Om dit te realiseren schakelt Lisette deze keer niet de bank in voor de financiering, maar heeft ze besloten dit te willen doen door middel van crowdfunding. Hiervoor nam ze contact op met CrowdAboutNow.nl. Dit platform zorgt voor de praktische uitvoering, de online presentatie en de contracten, zodat alles veilig verloopt voor alle partijen. Met crowdfunding leent de investeerder een bedrag uit, en ontvangt hiervoor als tegenprestatie rente.

Ook is het mogelijk in het geval van The Blueberry, een bedrag te investeren door middel van voorverkoop. Je investeert dan bijvoorbeeld 100 euro, en krijgt na opening van The Blueberry een kadobon van 110 euro om uit te geven. Zo heeft The Blueberry wel alvast het geld in handen om de verbouwing te realiseren, en krijgt de gast een leuk extra voordeel.

Inmiddels heeft de crowdfunding al echt een hele goede start gemaakt en is zelfs binnen een ruime week de 100% al behaald. Dit betekent dat de plannen definitief doorgaan. De Jong gaat nog wel door tot de maximale 200%, namelijk € 80 000,-. Daarvoor staat nog een ruime maand.

Met de extra ruimte die dit geeft in het financiële plaatje kunnen ze net wat fijnere keuzes maken. Zoals bijvoorbeeld de aanschaf van een nieuwe vaatwasser in plaats van een tweedehands en een mooiere kidshoek. De bedoeling is dat de nieuwe locatie medio oktober dit jaar open kan.