Na het succes van de eerste partnervestiging op Schiermonnikoog in juni, opent in oktober de tweede franchise in Leiden.
Na twaalf jaar van organische groei met elf eigen vestigingen en een pasta laboratorio, heeft Spaghetteria gekozen voor een franchisemodel om sneller te kunnen uitbreiden. De eerste partnervestiging op Schiermonnikoog bewees dat het concept ook buiten de eigen regie succesvol kan worden uitgevoerd. Deze positieve ervaringen hebben geleid tot de aankondiging van de tweede franchise in Leiden.
Het franchisemodel stelt lokale ondernemers in staat om de authentieke eetervaring van Spaghetteria naar hun eigen regio te brengen. Alle franchisepartners krijgen toegang tot de verse pasta uit het centrale laboratorio, waar volgens traditionele methoden wordt gewerkt.
Zoektocht naar lokale partners
'We zijn op zoek naar gepassioneerde ondernemers die onze liefde voor pasta en gastvrijheid in hun stad willen delen,' aldus Bert Jimmink, woordvoerder van Spaghetteria. "Het franchisemodel biedt ons de mogelijkheid om onze groei te versnellen zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit en authenticiteit waar we voor staan.'
Ondernemers met interesse kunnen zich aanmelden via het openbare info mailadres van het bedrijf. Er wordt een startvermogen verwacht, en ook bestaande restauranthouders met een geschikte locatie kunnen zich kandidaat stellen voor het openen van een Spaghetteria.
Uitbreiding met behoud van kwaliteit
De franchisestrategie past binnen Spaghetteria's ambitie om de passie voor pasta te delen. Door samen te werken met lokale partners kan het bedrijf zijn bereik vergroten terwijl de kernwaarden van kwaliteit, duurzaamheid en betaalbaarheid behouden blijven. Elke nieuwe vestiging krijgt ondersteuning bij het creëren van dezelfde sfeer en kwaliteit die klanten van Spaghetteria verwachten.
Spaghetteria werd opgericht in 2012 en is toegewijd aan het maken van verse pasta in eigen laboratorio. De eigenwijze kijk op gastvrijheid en het menu maken deze evergreen geliefd bij gasten door heel Nederland.