RAI Catering catert niet meer buiten de deur

RAI Catering heeft een nieuw gezicht. Belangrijkste verandering in het beleid is dat niet langer buiten de deur wordt gecaterd. 'De focus op onze ...

De verandering is ruim twee jaar geleden ingezet na de aanstelling van de nieuwe directeur en moet in de loop van 2005 voltooid zijn. Er wordt hard gewerkt aan een beter imago van de RAI Amsterdam en dus ook van RAI Catering. Van Nierop: ‘Toen ik werd aangesteld, heb ik RAI breed een onderzoek gedaan naar het imago en dat bleek - voorzichtig uitgedrukt - niet best. Daarna zijn we ons gaan heroriënteren. De beleving door de klant staat nu centraal. Daarbij streven we naar een totaalaanpak, waarin gastheerschap centraal staat.’

Als de metamorfose volgend jaar is voltooid, heeft RAI Catering tussen de 1 en 2 miljoen euro geïnvesteerd. ‘We hebben twintig mobiele restaurantunits met plasmaschermen laten maken, waarmee we (vooral) de beursvloer op willen. De kleine verkooppunten op de vloer zijn vernieuwd en nu zijn we bezig de restaurants een kwaliteitsinjectie te geven. Het theater- en congrescentrum is inmiddels vernieuwd, het Europarestaurant is omgetoverd tot een foyer en het à la carte restaurant La Ronde krijgt een loungesfeer.’

In het beursgebouw wil RAI Catering een sterke merkenstrategie hanteren. Van Nierop: ‘Samenwerken, maar wel de regie in eigen hand houden. Zo gaat Compass bijvoorbeeld het Italiaans concept Mamma’s Leone exploiteren en hebben we onder andere een Café DE en een outlet van Delifrance. Ik hoef met RAI Catering niet voorop te lopen, maar ik wil wat betreft trends zeker niet achterin meedoen.’

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.