Kaf van het koren scheiden

Balanceren. Tussen de mogelijkheden van de koopkracht en het aanbod van het op de binnenlandse markt gerichte bedrijfsleven. Dat is waar horecaondernemers mee te maken krijgen in 2005. En het volwassen worden van Internet. Dat voorspelt bestuurslid Bram Loman van restaurantorganisatie Euro-Toques Nederland.

Volgens Loman zal in de horeca het kaf van het koren worden gescheiden dit jaar. ‘De balans zal gevonden worden in het prijsbeleid van supermarkten. De horeca zal een begin maken met het kaf van het koren te scheiden. De vraag blijft of de politiek meewerkt om de koopkracht weer op niveau te krijgen. Een president van de Nederlandse Bank laten zeggen dat de spaarcentjes, zo’n 189 miljard euro, maar aangesproken moeten worden om de economie te redden, is bespottelijk.’

Voor Internet ziet Loman een steeds belangrijkere rol weggelegd. ‘Natuurlijk worden er steeds beter communicerende websites gebouwd en gaat men steeds meer de reserveringen en andere aankopen via het Internet doen. Hoe hoger op de ladder, hoe beter het uitzicht. 2005 Gaat de mensen meer vertrouwen geven. Daar ben ik van overtuigd.’

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.