Grolsch test nieuwe thuistap ook in horeca

Grolsch test nieuwe thuistap ook in horeca

Grolsch ziet voor het nieuwe tapsysteem Cheersch ook een functie in de horeca. Vooral op drukke zomerse terrassen kan het een uitkomst bieden, denkt de brouwer. Jonnie Boer is gestrikt om het tapsysteem te promoten.

De bierbrouwer polste al een groepje topondernemers, zo liet topman Ab Pasman dinsdag weten bij de presentatie van de Cheersch. De café- en restauranthouders gaan het product deze zomer een kans te geven op hun terrassen.

‘Die bierkan die je wel eens ziet in cafés ziet, is een nachtmerrie voor iedere brouwer. Het bier is daarbij veel te lang in contact met de buitenlucht. De Cheersch is een alternatief. Bovendien kampt de horeca met personeelstekorten, zo’n zelfbedieningssysteem kan een oplossing zijn’, aldus Pasman.

CO2-patroon

De Grolsch Cheersch bestaat uit een tapsysteem dat eenvoudig gekoppeld kan worden aan een tafelmodel thuistap met een twee liter PET-flessen met Grolsch pils. Het gepatenteerde systeem met CO2- patroon zorgt voor eenzelfde tapervaring als in de horecatap, meldt Grolsch. Vanaf half mei is Cheersch in Nederland verkrijgbaar bij slijterijen en supermarkten.

De Enschedese brouwer heeft chef-kok Jonnie Boer gestrikt om de nieuwe thuistap te promoten. De eigenaar van De Librije in Zwolle speelt een rol in één van de nieuwe commercials van de nieuwe ‘Zo eigen als Grolsch’-campagne.