Deli XL verrast door publiciteit rondom boek

Deli XL verrast door publiciteit rondom boek

Bidvest Deli XL is verrast door de publiciteit die het boek 'Voedselbesteding in de zorg' al voordat het werd gepresenteerd, teweeg bracht. De nadruk in de publicaties lag op het te kleine budget voor voeding in de zorg.

Tijdens de presentatie van het boek,  geschreven door Suzanne Tummers-Stienen, op 24 april in de Sint Maartenskliniek te Nijmegen, liet Dick Slootweg, algemeen directer van Bidvest Deli XL, weten dat de publicaties wat hem betreft te heftig waren. 'Soms kwamen er vragen binnen van journalisten waarvan ik dacht: rustig maar. We zijn een groothandel, het was niet ons doel om iets aan de kaak te stellen. We wilden alleen de markt in kaart brengen.'

Hij liet weten geweldig trots te zijn op auteur Tummers-Stienen, werkzaam bij Bidvest Deli XL,  die het onderzoek dat ten grondslag ligt aan het boek deels in haar vrije tijd verrichtte. En voegde toe verrast te zijn door de ontwikkelingen in de zorg. 'Die gingen veel sneller dan wij hadden voorzien.'

De directeur liet weten dat transparantie alle aandacht krijgt en nog meer aandacht zal krijgen.  Zaken als oorsprong, samenstelling, productie, verwerking, calorien en allergenen worden in kaart gebracht en weergegeven.