De 221 studenten kwamen van filialen over heel Nederland. Er zijn vier diploma’s te behalen: medewerker fastservice, eerste medewerker fastservice, bedrijfsleider fastservice en manager/ondernemer fastservice.
Het bedrijf vindt het belangrijk dat werknemers zich ontwikkelen en een opleidingstraject volgen. Op die manier halen ze meer voldoening uit hun werk en ontwikkeling ze zich, zodat ze betere service en kwaliteit kunnen leveren.
‘Wij stimuleren onze medewerkers actief om een diploma te halen, door uitgebreide opleidings- en trainingstrajecten aan te bieden. Zo zorgen we ervoor dat ze zich bij McDonald’s verder kunnen ontwikkelen en intern kunnen doorgroeien. Dat is ook in het belang van het bedrijf. Goed opgeleide en gemotiveerde medewerkers zijn onze beste ambassadeurs voor de drie miljoen gasten die wij wekelijks ontvangen.’
Veel medewerkers van de fastservicegigant groeien door binnen het bedrijf. Twintig van de vijftig topbestuurders binnen de internationale McDonald’s organisatie begonnen ooit als restaurantmedewerkers.