Nieuwe verpakkingen McDonald's met QR-code voor extra info

Nieuwe verpakkingen McDonald's met QR-code voor extra info

McDonald's onthulde afgelopen week nieuwe ontwerpen voor verpakkingen. De tassen, zakken en bekers zijn voorzien van QR-codes die het mogelijk maken snel informatie te krijgen via de mobile telefoon over onder meer voedingswaarden.

De uitrol van de verpakkingen start deze week in de VS en later dit jaar is de rest van de wereld (gefaseerd) aan de beurt. De teksten op de verpakkingen worden maarliefst in 18 verschillende talen vertaald. De nieuwe verpakkingen zijn bedoeld ‘om verhalen te vertellen’ over het merk en de producten. De bedrukking is een mix van tekst, afbeeldingen en de eerder genoemde QR-code die het mogelijk maakt om nog meer informatie, over bijvoorbeeld voedingswaarden en samenstelling,  binnen te halen met de mobiele telefoon.

McDonald’s was een van de eerste fastfoodbedrijven die voedingswaarden is gaan vermelden op verpakkingen, menubroden en placemats. De keten startte daarmee tijdens de  winterspelen van 2006 in Turijn.