De nummers 1 tot en met 3 zaten dichtbij elkaar. Met een felle eindsprint wist het bedrijf van Alida van Dellen met 958 stemmen de Publieksprijs te bemachtigen. Op de tweede plaats eindigde De Snackbar Lunch and Dinner in Deurne (751 stemmen), terwijl Kwalitaria Velden, de eerdere koploper, met 707 stemmen beslag legde op de derde plaats.
De winst kwam niet 'zomaar' tot stand. Jan en Alida riepen hun gasten op diverse manieren op te stemmen voor de Publieksprijs. Via de website, social media en 'ouderwetse' flyers. Ze maakten, net als anderen deden, zelfs een stappenplan om het de gast zo makkelijk mogelijk te maken een stem uit te brengen. Gasten die met hun smartphone hun stem in de cafetaria uitbrachten kregen een gratis kop koffie of een ijsje.
De publieksprijs is opgezet om de Cafetaria Top 100-deelnemers de mogelijkheid te geven nog meer binding op te bouwen met hun gasten. Dat is gelukt, de competitie leefde in het hele land. Er werden duizenden stemmen uitgebracht, in totaal 8300.