Winnaar Ad van Geloven award: 'Kwaliteit is meer dan je product'

Winnaar Ad van Geloven award: 'Kwaliteit is meer dan je product'
De Van Geloven Award voor uitstekend ondernemerschap en duurzaamheid ging naar Kenny van den Berkmortel van De Snackbar Lunch and Dinner in Deurne.

Normaal heeft hij zijn woordje altijd wel klaar. 'Nu ben ik gewoon even sprakeloos.' Kenny van den Berkmortel straalt als hij op het podium van de Cafetaria Top 100 2017 de Ad van Geloven Imago Award krijgt uitgereikt.

Hij gelooft heilig in ‘zijn’ Snackbar Lunch and Dinner. ‘Prachtig dat een innovatieve fabrikant als van Geloven dat ook ziet en in je gelooft.’

Achtste winnaar

‘Ja, ik ben ontzettend blij met deze prijs’, bevestigt de jonge ondernemer als hij is bijgekomen van het blijde nieuws. De snackbar in De Deurne is de achtste winnaar van de Imago Award, die door de snackfabrikant in het leven is geroepen om het imago van de branche te verbeteren. Gevestigde namen als Friet van Piet, NOse 4 Food uit Zeist en Het Oude Raedthuys in Cothen gingen Snackbar Lunch and Dinner voor.

‘Deze ondernemer is continu bezig met kwaliteit, gezelligheid en beleving in zijn zaak. Hij vertaalt de nieuwste trends naar zijn eigen zaak’ staat er in het juryapport van Van Geloven.

Glutenvrije snacks

Wat heet. Lunch and Dinner hecht grote waarde aan een lange levensduur van het frituurvet en er kan online worden besteld. In zijn assortiment heeft Kenny van den Berkmortel glutenvrije snacks en sauzen en friet in een speciaal jasje, waarbij de friet vers wordt gesneden en geserveerd met verschillende luxe vegetarische en vlees toppings: boerenfriet, frietje Pulled Pork, frietje Bombay, frietje Vega en frietje De Snackbar.

Kliederfriet

De aandacht voor kinderen is groot. Er is een speelhoek en op een verjaardagskalender kunnen kinderen hun naam invullen. Als ze jarig zijn krijgen ze vervolgens een kaart en een gratis smulbox. Ook verzon Van den Berkmortel de term ‘kliederfriet’: friet verspreid op tafel tijdens een kinderfeestje.

Beleving

‘Kwaliteit is meer dan alleen je product. We werken 24/7 aan de beleving van onze gasten. Interieur, productpresentatie en gastvrijheid zijn zeker net zo belangrijk,’ vertelt de gedreven ondernemer. Dat is voelbaar als je over de drempel van de snackbar stapt. Het interieur is warm dankzij de natuurlijke materialen, de huiskleur groen en de twee oeroude olijfbomen in het midden van de zaak.

Versbeleving

Gasten zien hoe alles wordt bereid. De versbeleving met de wokhoek en de concepten Brood op de Plank en De Burger Meesters is optimaal. De menukaart is een prachtig glanzend boekwerk van 28 glanzende A5-pagina’s met professionele foto’s en smaakvolle beschrijvingen, het personeel is vriendelijk.’

Gastvrijheid

Er kunnen nog wel stappen gemaakt worden op het gebied van gastvrijheid, erkent Van den Berkmortel, die zichzelf even later op avond terugvindt op plek 59 in de Top 100. ‘Als we dat doen, dan eindigen we volgend jaar in de top 10.’