Eten uit je ene hand en met de andere autorijden, een tas dragen, telefoneren enz., zonder dat het een rommeltje wordt. De consument kan zelf de vulling bepalen, drie minuten in de oven en smakelijk eten. De keten is actief op zoek naar nieuwe franchisers.
Het concept Kono Pizza werd drie jaar geleden in Italië ontwikkeld. Inmiddels wordt het concept in diverse landen uitgerold, waaronder Rusland, Amerika, Aziatische landen, Griekenland, Spanje en Engeland.KonoBene probeert het nu in de Benelux aan de man te brengen.
In Nederland zijn nog geen verkooppunten, maar deze staan wel op stapel. Het bedrijf wil dit gedegen voorbereiden. ‘We groeien liever beperkt in aantal, maar dan we met goede units’, meldt een woordvoerder van het bedrijf.
De verkooppunten moet op zichzelf staande units worden. Er zijn geen plannen voor shop-in-shop-formules voor cafetaria’s. Een Kono Pizza zou daarentegen wel passen ‘als onderdeel in een food court in een winkelcentrum.’
Volgens het bedrijf zijn de units interessant voor beginnende franchisenemers in verband met de ‘relatief lage investeringskosten en geringe personeelslasten.’ Franchisenemers betalen een fee, een marketingbijdrage en dienen een aantal producten af te nemen.