De jury was onder de indruk van het product en noemde het ‘trendy en nieuw’. ,,Bovendien ziet het er aantrekkelijk uit. ‘Il’ JoJo maakt eten van groente leuk, gemakkelijk en hip’’, aldus het juryoordeel.
‘Il’ JoJo is een hoorntje dat je op treinstations kan laten vullen met groente naar keuze. Dit product zorgt daarmee voor een extra eetmoment van groente. Volgens de bedenkers van het product biedt het voor de doelgroep, jongvolwassenen, een bijkomend voordeel. Zij eten vaak te weinig groente.
De tweede prijs is gewonnen door studenten van dezelfde opleiding. Zij ontwikkelden een hamburger waarin minder vet en zout zit met de naam ‘Good burger’. De derde prijs ging naar studenten van de Hogeschool van Amsterdam voor hun ‘Yoma Vla-kennerz’. Dit is een verrijkte vanillevla met calcium, vitamine D en inuline. Geschikt voor 65-plussers.
De jury reikte nog een opleidingsprijs uit aan de Fontys Hogeschool Eindhoven voor ‘Tapenade Dance’: een sandwich met gerookte forel en groenten.
Het doel van de prijs is dat de toekomstige productontwikkelaars en marketeers zich bewuster worden van de gezondheid van consument en daar later ook rekening mee gaan houden.