Starbucks, dat furore maakte in Amerika door zonder enige vorm van reclame de populariteit van koffie en het koffiecafé naar ongekende hoogten te stuwen, heeft sinds enige jaren ook in Engeland een stevige poot aan de grond, en opende vorig jaar in Duitsland de eerste filialen.
Nederland zou spoedig aan de beurt komen. April vorig jaar liet Starbucks weten in Amsterdam een roosterfabriek te zullen openen, waar bonen geroosterd en verpakt kunnen worden, en van waaruit verscheept kan worden naar de retail in de regio. Opening van de fabriek stond gepland voor eind 2002, maar is voorlopig uitgesteld vanwege de verslechterde economie en de oorlog in Irak.
Starbucks, dat furore maakte in Amerika door zonder enige vorm van reclame de populariteit van koffie en het koffiecafé naar ongekende hoogten te stuwen, heeft sinds enige jaren ook in Engeland een stevige poot aan de grond, en opende vorig jaar in Duitsland de eerste filialen.
Nederland zou spoedig aan de beurt komen. April vorig jaar liet Starbucks weten in Amsterdam een roosterfabriek te zullen openen, waar bonen geroosterd en verpakt kunnen worden, en van waaruit verscheept kan worden naar de retail in de regio. Opening van de fabriek stond gepland voor eind 2002, maar is voorlopig uitgesteld vanwege de verslechterde economie en de oorlog in Irak.