Prijsaanpassing Horecard moet ambities verwezenlijken

De Horecard, een kortingskaart voor 50-plussers, past de aanschafprijs definitief aan. Initiatiefnemer Casper van het Hof halveert de prijs voor de horecakortingskaart om zo ook 'de middenmoot te bereiken'. Momenteel zijn er 37 kaarthouders sinds de introductie op eind november jongstleden. Van het Hof onderhoudt deze maand intensieve contacten in de vijftigplusmarkt, waardoor hij in januari een explosieve groei van het aantal kaarthouders verwacht.

Was de kaart te duur voor veel senioren? ‘Na de introductie van de Horecard is gebleken dat € 50,- voor velen een te hoge drempel was in combinatie met het aantal deelnemende bedrijven’, legt Van het Hof uit. ‘We hebben ons vervolgens aangepast aan de signalen uit de vijftigplusmarkt en de prijs vastgesteld op € 25,- per jaar. Onder andere Dudok Holding met vestigingen in Arnhem, Rotterdam en Den Haag werkt mee met het onder de aandacht brengen van de Horecard bij haar gasten. Zo bereiken we ook de middenmoot van de markt.’ Kaarthouders krijgen tien procent korting bij hotels, restaurants en cafés die in zee gaan met de Horecard.

En dat zijn er tot nu toe ruim tachtig. Maar Van het Hof wil meer. ‘Eind 2004 hoop ik dat zo’n 450 horecabedrijven uit het midden- en topsegment deelnemen aan dit initiatief. Op mijn verlanglijstje staan onder andere hotel- en restaurantorganisaties. Eerst ga ik de horecabedrijven individueel benaderen en daarna de restaurantorganisaties over de streep trekken.’ De oud-hotelschoolleerling denkt daarbij aan een organisatie als de Alliance Gastronomique Néerlandaise, Jeunes Restaurateurs d’Europe Nederland en Les Patrons Cuisiniers.

Om zijn ambitieuze plannen gestalte te geven ruilde Van het Hof zijn bedrijfspartner in voor een anoniem kapitaal krachtige investeerder.