Chris Mendola Reclameman van het Jaar 2004

De Amerikaanse reclamemaker Chris Mendola is door het vakblad MarketingTribune uitgeroepen tot Reclameman van het Jaar 2004. Elwin Bles en Emilio de ...

Mendola, oprichter en directeur van het reclamebureau 180 Communications in Amsterdam, is volgens de jury de Reclameman van het Jaar 2004, omdat hij een grote aanwinst is voor het Nederlandse reclamevak. ,,Na zijn overstap van Wieden + Kennedy bouwde Mendola 180 Communications in zes jaar tijd van niets uit tot een gerenommeerd bureau met een indrukwekkende klantenlijst'', aldus de jury.

,,Dankzij het prijswinnende internationale werk voor sportmerk Adidas spoot het aanzien van de Nederlandse reclame in het buitenland omhoog.'' De jury koos Mendola uit een shortlist van vier genomineerden: Anthony Ruys (Heineken), Enrico Bartens (Mo) en Raymond Cloosterman (Rituals). De titel Reclameman van het Jaar wordt sinds 1983 jaarlijks toegekend aan kandidaten die zich het afgelopen jaar buitengewoon hebben onderscheiden door vakmanschap, lef, innovatie en resultaat op het gebied van marketingcommunicatie.

Volgens hoofdredacteur Fred Sengers van MarketingTribune is het voor de jury dit jaar extra moeilijk geweest om de genomineerden samen te stellen, omdat dit jaar weinig opzienbarends is gebeurd. ,,Door de economische recessie zijn veel reclamemakers het afgelopen jaar terughoudend geweest en hebben ze niet echt geëxperimenteerd.''

Het Reclametalent van het Jaar werd dit jaar voor het eerst gekozen. De jury koos voor het creatieve duo Elwin Bles en Emilio de Haan, beiden 27 jaar en beter bekend als de siamese tweeling van het reclamebureau Publicis. De jury noemt hen jonge creatieven met een goede map met nu al succesvolle campagnes, zoals voor de Nederlandse Spoorwegen. ANP

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.