Klant snapt prijsbeleid modewinkel niet

Klant snapt prijsbeleid modewinkel niet

AMSTERDAM - Consumenten denken dat kleding het afgelopen jaar duurder is geworden, terwijl in werkelijkheid de prijzen al jaren aan het dalen zijn. Winkels brengen de dalende prijzen onvoldoende onder de aandacht van hun klanten.

Dat blijkt uit een onderzoek van het vakblad Textilia onder ruim tweeduizend consumenten. Daarvan denkt ongeveer de helft dat de prijzen zijn gestegen, terwijl 44 procent over gelijkgebleven prijzen spreekt. Volgens het CBS is kleding op dit moment 5,3 procent goedkoper dan in 2000. Slechts 4 procent denkt dat de prijzen het afgelopen jaar gedaald zijn.

Rens Tap, consultant marketing bij Modint in Textilia: 'Het klopt dat de prijzen dalen, dat is voor mijn gevoel puur een kwestie van concurrentie. Terwijl alle andere prijzen/kosten stijgen: winkelhuur, personeel,transport etc. Dat het desondanks lukt, komt door beter calculeren, betere logistiek, en verbeterde samenwerking in de keten. Maar richting de consument communiceert de branche overvloed en die vindt vervolgens dat het wel goedkoper kan.'

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.