1e hulp bij Social Media op INNOVEER!

1e hulp bij Social Media op INNOVEER!

Tripadvisor, Facebook, Twitter: kan je het nog negeren als horeca-ondernemer? Je klanten ontmoeten elkaar via social media. En spreken daar over jouw bedrijf. Ondernemers willen daar graag bij aanhaken, maar hebben vaak geen idee hoe.

Dat blijkt ook uit een onderzoek dat Horecava onlangs heeft gehouden naar het gebruik van Social Media in de horecasector. Daarom gaat Horecava ondernemers de helpende hand bieden op de themawereld INNOVEER!. Dagelijks van 12.15 – 13.15 uur geeft de social media dokter Cor Hospes met een presentatie gericht op de horeca gratis consult.

Praktische tips & trics

Iedere dag, van 12.15 tot 13.15 uur belicht Cor Hospes de (on)mogelijkheden voor de horeca. Hospes is auteur en adviseur op het gebied van social media waarbij hij in toenemende mate bedrijven uit de horecasector adviseert.

Hij geeft antwoord op vragen 'Kan ik er geld mee verdienen?' of 'Is deze hype niet zo voorbij?'. Een uur lang volop praktische tips en leuke cases. Hospes laat zien dat deze nieuwe ontwikkeling vraagt om een heel andere aanpak. "Geven is het nieuwe krijgen," aldus Hospes. "Social media is een fantastisch instrument om relaties op te bouwen. Je kan het inzetten voor meer omzet, aandacht voor je bedrijf en binding met je klanten. Maar dan niet door producten te verkopen, maar verhalen te delen." Wie wil weten hoe dat moet, wordt een bezoek aan de workshop '1e Hulp bij Social Media' aangeraden.

De social media doktor

Nog vragen na het seminar? Breng dan een bezoek aan de social media dokter voor een gratis consult. Op INNOVEER! zet Hospes de helpdesk neer om bezoekers verder wegwijs te maken. Voor wie alvast aan de slag wil, de 10 do's en dont's van Hospes.

Do's Dont's
1. Geloof1. Denken vanuit tools
2. Luister2. Geen strategie
3. Dialoog3. Zenden
4. Wees jezelf4. Relevantie vergeten
5. Geef5. Niet verdiepen in fans
6. Laat gaan6. A-sociaal zijn
7. OEI: onderzoek-experimenteer-integreer7. Gesloten
8. Ontleer8. Denkwijze social media=techniek
9. Wijs9. Haast
10. Zweet10. Heiligverklaring social media

Horecavaonderzoek: ondernemers benutten kansen Social Media onvoldoende

Horecaondernemers zijn bijna unaniem van mening dat het belang van social media voor de horecabranche zal toenemen. Toch blijkt uit Horecava-onderzoek onder 650 horecaondernemers dat zij op dit moment de kansen van Social Media onvoldoende benutten.

» Download hier het complete onderzoek