McDonald's wil gasten op verpakking

McDonald's wil gasten op verpakking

Met de grootste casting ooit, gaat McDonald's wereldwijd 25 consumenten recruteren die vanaf 2007 op de bekers cola, hamburgerdoosjes en tassen te zien zullen zijn.

De ‘uitverkorenen’ zullen waarschijnlijk wereldberoemd worden omdat hun beeltenis dagelijks zal worden gezien door vijftig miljoen mensen in honderd landen.

Wie in aanmerking wil komen moet in honderd woorden vertellen waar ze persoonlijk het meeste van houden, geheel in de stijl van de beroemde slogan 'I'm lovin it'. De tekst moet met een digitale foto die de essentie van het verhaal uitbeeldt, naar de website van McDonald's worden gestuurd.

Volgens het fastfoodbedrijf is dit de grootste casting ooit ter wereld. In Nederland worden consumenten op de actie attent gemaakt via de verpakkingen, waar een verwijzing naar de site op komt te staan. Op die site kan de bezoeker kiezen uit zestien talen. Nederlands komt er niet op voor.

De campagne is ontwikkeld door het Britse bureau Boxer dat eerder een ‘offline’ variant bedacht van de Global Casting campagne. In 2004 ontwikkelde het bureau de ‘Street Casting’ campagne. Toen fotografeerde een bekende Britse fotograaf mensen die bezig zijn met allerlei activiteiten, zoals lezen en sporten. De foto’s verschenen later op verpakkingen.

Een internationale jury zal de 25 gelukkigen uitkiezen. De winnaars mogen naar Londen voor een fotoreportage. De eerste beeltenissen zullen in 2007 op de verpakkingen te zien zijn.