Kritiek op Kruidvat-actie laat Fletcher koud

Kritiek op Kruidvat-actie laat Fletcher koud

De kritiek op de nieuwe Kruidvat-actie, waarbij consumenten goedkoop kunnen overnachten in de Fletcher-hotels, laat Fletcher koud. 'Kritiek is er altijd op innovators en als mensen iets vinden, moeten ze het naar de politie brengen', aldus Fletcher-oprichter Chris Luken met een knipoog.

Luken stoort het geenszins dat er vanuit de hotelbranche kritiek is op een nieuwe actie met Kruidvat. Klanten van Kruidvat kunnen vanaf 19 oktober voor 9,95 een voucher kopen om te overnachten in één van de ruim veertig Fletcher hotels.

In De Telegraaf haalt hotelvoorman Frans Hazen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) uit naar de actie en spreekt van een ‘sloopactie’. Hazen stelt dat het gevaar van deze acties is dat de lage prijs voor een hotelovernachting tussen de oren van de consument blijft hangen. ‘Dan krijgen we een kopersmarkt die niet meer valt te sturen’, aldus Hazen.

Knettergek

Luken wuift de kritiek van Hazen van de hand. ‘Ik vind Hazen een prima kerel, dus dit is niet persoonlijk bedoeld. Maar bij onze eerste actie noemde iedereen ons knettergek. Bij de tweede belachelijk en nu wordt er gesproken over sloopactie. Wij zijn creatief en houden van marketing. Heel Nederland is in rep en roer. Prima toch.’

De derde Kruidvat-actie is wel de laatste in deze vorm, zo laat Fletcher weten. De prijs van 9,95 euro voor een overnachting kan niet meer uit. Het aantal vouchers bij deze actie is geen 350.000, zoals De Telegraaf meldt. Luken: ‘Het zijn er minder, maar zeker geen 350.000. Hoeveel wel, dat melden we niet’.

De Kruidvat-actie start dinsdag 19 oktober en duurt zolang de voorraad strekt. Directeur marketing Milo Laseur van Kruidvat verwacht dat de actie weer een daverend succes wordt. ‘Ook dit jaar verwachten we weer een run op de hotelvoucher’, aldus Laseur.