Anti-recessie campagne NBTC slaat aan

Anti-recessie campagne NBTC slaat aan

De online toeristencampagne 'Value For Money' slaat aan. Volgens het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) heeft de campagne via boekingsite Expedia voor 10 procent meer boekingen gezorgd naar Nederland.

En dat terwijl de boekingen naar concurrerende landen uit Noordwest-Europa juist achterbleven met 16 procent, laat NBTC weten.

‘Omgerekend in bestedingen komt dit neer op zo’n 3 miljoen euro extra als direct gevolg van dit initiatief’, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC.

Recessie

De campagne loopt nu tien weken en eindigt begin april. NBTC verwacht dat het uiteindelijk zo’n 5 miljoen euro extra bestedingen oplevert.

Value For Money is gelanceerd als reactie op de recessie en gericht op de buitenlandse toerist. De campagne is door het NBTC opgezet in samenwerking met Amsterdam Airport Schiphol, Den Haag Marketing en Expedia. Het investeringsbedrag van de online campagne bedraagt 1 miljoen euro.

NBTC: Inkomend toerisme daalt 4 procent