Discussie hotelclassificatie laait op

Discussie hotelclassificatie laait op

Roberto Payer, general manager van het Hilton hotel in Amsterdam, heeft het Nederlandse hotelclassificatiesysteem andermaal ter discussie gesteld. Ook ...

Payer zegt in een interview met DePers niet gecharmeerd te zijn van het huidige Nederlandse puntensysteem. De roep om een internationaal sterrensysteem wordt daarmee luider.

‘Als je een gouvernante ter beschikking stelt, krijg je drie punten. Maar voor een investering van acht miljoen euro in een grotere congresruimte, krijg je ook drie punten’, onderstreept Payer de in zijn ogen ongelijkheid van het puntensysteem.

Payer deed in 2005 uitgebreid onderzoek naar het systeem van Nederlandse Hotel Classificatie en kwam tot de conclusie dat het systeem op de schop moet. ‘De tegels in de badkamer moeten van marmer zijn. Maar dat is heel poreus materiaal. Als je een keer aftershave op de wasbak zet, heb je al een vlek. Dat is toch niet sjiek?’

De ervaren hotelmanager stelt voor om met duidelijke regels te komen voor hotels die één, twee of drie sterren willen, en algemene regels voor vier- en vijfsterrenhotels.

Oproep

Inmiddels is in de Misset Horeca Group op LinkedIn een levendige discussie ontstaan over de hotelclassificatie. Meld u aan en praat mee over dit belangwekkende hotelonderwerp.

Naar Misset Horeca Group op LinkedIn>>

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.