Duidelijke omzetstijging Accor

Duidelijke omzetstijging Accor

Accor heeft in het eerste halfjaar van 2007 de omzet uit hotels weten op te voeren met 8,6 procent. Vooral hotels uit het hoge en middensegment lieten betere resultaten zien. De zwakke dollar drukte de resultaten in de VS.

Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van de internationale keten Accor. Daaruit blijkt dat de totale groep de omzet met 8,8 procent zag stijgen van 3,6 naar 4 miljard euro.

De omzet van de hotels, goed voor bijna driekwart van de totale groep, steeg van 2,6 naar 2,8 miljard euro. Vooral het topsegment deed het goed. De omzet in het hoge en middensegment nam toe met 14,1 procent en steeg naar 1,6 miljard euro.

Economy hotels buiten de VS stegen in omzet met 7,7 procent van 717 naar 772 miljoen euro. Economy hotels in de VS lieten een omzetdaling zien van 6,2 procent. In het eerste half jaar werd een omzet geboekt van 461 miljoen euro tegen 492 miljoen euro een jaar eerder. Het omzetverlies schrijft Accor toe aan de zwakke dollar ten opzichte van de euro.

Voor Nederland zijn geen specifieke cijfers bekend. Een kwart van de overall omzet van Accor komt uit diverse diensten zoals maaltijdvouchers, sociale dienstverlening en events. Wereldwijd heeft Accor meer dan 3.800 hotels met ruim 450.000 kamers. Accor opereert met de merken Sofitel, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, All Seasons, Etap, Formule 1 en Motel 6.