IMGuest.com voor hotels gelanceerd

IMGuest.com voor hotels gelanceerd

IMGuest.com is een nieuwe website waarbij bezoekers van een hotel virtueel kunnen inchecken. Hotelgasten kunnen op deze manier sneller met elkaar worden ...

Gasten kunnen met IMGuest.com laten weten dat ze in het hotel zijn. Met een kort bericht maken ze hun aanwezigheid bekend zodat andere hotelgasten hiervan op de hoogte zijn. Zo wordt overzichtelijk wie er nog meer in het hotel zijn. IMGuest.com telt een database van 140.000 hotels wereldwijd.

De site vormt een eerste stap naar het verbinden van gasten onderling. Daarnaast biedt IMGuest.com de mogelijkheid om bij een checkout direct een review achter te laten. Het aanmelden bij IMGuest.com kan heel eenvoudig met een ‘social signin’, zoals het Twitter- of Facebook-account.

IMGuest.com heeft geen integratie met andere veel gebruikte checkintools zoals Foursquare en Gowalle. Ook is er geen koppeling met reviewsystemen zoals die van TripAdvisor.com.

Volgens internetvoorloper Jeroen van der Schenk is het succes van IMGuest.com sterk afhankelijk van het volume in gebruik door hotelgasten. ‘De gasten die gebruik maken van dergelijke toepassingen hebben hun weg al gevonden in andere applicaties. IMGuest.com kan succesvol worden mits ze slim verbinden met deze applicaties of herkenbaar meerwaarde gaan toevoegen’.

Van der Schenk: ‘Als IMGuest.com zou ik heel snel een widget aan de hotels aanbieden die in reserveringsbevestigingen verwerkt kan worden, waarmee hotelgasten via één click kunnen inchecken op IMGuest.com. En dan vervolgens het zoeken op datum of periode ook mogelijk maakt’.

Volgens Van der Schenken is het faciliteren van contacten tussen hotelgasten onderling zoals IMGuest.com nastreeft, een goede manier om waarde toe te voegen aan het verblijf in een hotel. Waarde waardoor de prijs van een hotelkamer minder relevant zou kunnen worden.

‘Want’, zegt Van der Schenk, ‘hotelkamers zijn een commodity, veel van hetzelfde. Kenmerkend aan een commoditymarkt is dat de prijs de meest bepalende beslissingsfactor is. In een commoditymarkt kun je twee dingen doen: jezelf heel prominent als prijsvechter profileren of waarde toevoegen waardoor de prijs minder relevant wordt. Niets doen is geen optie’.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.