Merk Holiday Inn gerestyled

Merk Holiday Inn gerestyled

InterContinental Hotel Group (IHG) kondigde deze week aan haar hele Holiday Inn familie, bestaande uit de merken Holiday Inn, Holiday Inn Express en Express by Holiday Inn, aan een grondige opknapbeurt gaat onderwerpen.

Het merkimago moet moderner, de uniformiteit groter en de kwaliteit beter, liet IHG weten. Hiervoor zullen onder meer de logo’s verfrist worden, de kamers aangepakt en de lobby’s gerenoveerd. In totaal worden 11.000 reclameborden vervangen.

Andrew Cosslett, CEO van IHG, noemt dit ‘een belangrijk moment in het bestaan van Holiday Inn. We zijn één van de grootste en meest succesvolle merken in de hotelbranche, dit nieuwe begin zal ons helpen die positie te behouden.’

Een miljard

De eerste ‘showcase’ hotels nieuwe stijl zullen voorjaar 2008 gereed zijn, tegen eind 2010 moeten alle Holiday Inn hotels het vernieuwingsprogramma doorlopen hebben. In totaal zullen eigenaars en franchisenemers de komende drie jaar ruim een miljard dollar (704 miljoen euro) moeten investeren.

Met de verbeteringen hoopt IHG beter aan de verwachting en behoeften van haar gasten te voldoen, en zo een hogere RevPAR te halen.

Holiday Inn werd in 1952 opgericht in de VS. Het eerste Europese hotel werd in 1968 in Leiden geopend. Tegenwoordig beschikt de keten wereldwijd over ruim 400.000 kamers in 3125 hotels. Daarnaast zijn nog eens 110.000 kamers en 942 hotels in ontwikkeling.

Meer IHG berichten: