nieuws

Nieuwe kamers voor hotel The Dylan (+fotorepo)

Hotel

Het luxe boutique hotel The Dylan in Amsterdam heeft een deel van haar kamers vernieuwd. De tien kamers zijn onder handen genomen door stylisten van FG Stijl en op een bijzondere manier ingericht. Zo hebben ze een speciaal ontworpen houten minibar met handgrepen van paarlemoer en zijn ze van binnen afgewerkt met bladzilver.

Nieuwe kamers voor hotel The Dylan (+fotorepo)

René Bornmann, general manager van het hotel, spreekt over een cocktail-kabinet in plaats van over een minibar. ‘De espressomachine staat erin, de drankjes en de snacks. Ik vind het een unieke presentatie die ik nog nooit eerder gezien heb’ aldus de gm.

Volgende verbouwing

Tijdens de verbouwing zijn twee kleine kamers samengevoegd tot een grote. ‘Dat brengt ons totaal aantal kamers ‘nog maar’ op 40. We hebben er nu tien verbouwd, de rest volgt in de eerste maanden van 2012. We zijn nu bezig met de ontwerpen.’

Ook de headboards, de afwerking van het hoofdeinde van het bed, is voor deze tien kamers bijzonder luxe afgewerkt met leer, jade en paarlemoer. Antieke bronzen spiegels naast het bed geven diepte en een ruimtelijk gevoel aan de kamers. Deze bronzen spiegels zijn verantwoordelijk voor de naamgeving van de gerenoveerde kamers en suites, Loxura, naar een vlinder die ook brons gekleurd is.

The Dylan, geopend sinds 1998, heeft al een behoorlijke reeks aan verbouwingen achter de rug. Vijf jaar geleden pakte het hotel alle openbare ruimtes aan, waaronder de bar en de Ariana Salon. Twee jaar geleden werd de keuken van het met een Michelinster bekroonde restaurant Vinkeles onder handen genomen en nu tien kamers van het hotel aan de Keizersgracht.

Lange verblijven

‘De tien kamers die we nu verbouwd hebben liggen kris kras door het hotel. We hebben die kamers gepakt waarvan wij dachten dat de functionaliteit aangepakt moest worden. In 1998 stelden we toch heel andere eisen aan de kamers dan nu. We hebben als boutique hotel veel te maken met lange verblijven. Daarom hebben we onze kamers warm en huiselijk gemaakt. Een bank en een grote tv ontbreken niet. Plus de bijzondere minibar geven de gast het gevoel dat hij thuiskomst. Vooral Amerikanen vinden het geweldig,’ besluit general manager René Bornmann.