Prijsdumpen tast geloofwaardigheid aan

Prijsdumpen tast geloofwaardigheid aan

Hotels die als gevolg van de terugloop van het aantal kamerboekingen aan prijsdumpen doen, halen de geloofwaardigheid van hun bedrijf onderuit. Dat zegt Frans Hazen, sectorvoorzitter Hotels van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Je haalt als hotel je geloofwaardigheid onderuit en je rendement komt onder druk te staan. Hoe verkoop je na de crisis de dan veel hogere kamerprijs?’. Hazen doet zijn uitspraak in een verslag over prijsdumping door hotels in het Algemeen Dagblad.

Hazen zegt verder dat sterrenhotels door prijsdumping concurentievervalsend zijn jegens hun tweesterrencollega’s. ‘Wij raden aan de oplossing elders te zoeken, bijvoorbeeld in het organiseren van wijnproeverijen en het bedenken van interessante arrangementen’.

Weekendjeweg.nl-directeur Ed Trentelman laat in het AD weten dat Eindhoven, na Amsterdam, de tweede grote prijsdumper is. ‘Eindhoven komt na Amsterdam op de tweede plaats qua prijsdumping, gevolgd door Scheveningen en Limburg. Maastricht is met kleine prijsverlagingen een uitzondering’.