Hotelschool The Hague
Larry's mikt met bao bun op nieuwe hype in Amsterdam
Drie Amsterdamse iconen bundelen hun krachten voor een nieuw hype-broodje: de oer-Hollandse bao bun croquet met augurk.
Drie Amsterdamse iconen bundelen hun krachten voor een nieuw hype-broodje: de oer-Hollandse bao bun croquet met augurk.
Dat het zo'n succes zou worden, had Freek Hogenboom ook niet verwacht. Sinds een paar maanden combineert hij zijn bakkerij met horeca. Op een nieuwe locatie in het Houtense winkelcentrum Castellum. 'Het is altijd mijn drijfveer geweest om gasten tevreden naar huis te laten keren.'
Dankzij TikTok gaan de broodjes bij Bollino's in Apeldoorn ook letterlijk als (warme) broodjes over de toonbank. Sommige filmpjes van de jonge chefs zijn al een miljoen keer bekeken, wat hun onderneming tot een enorm succes maakt.
In de Koningstraat in Arnhem is de tweede franchisevestiging van Toastable geopend. Eigenaar is de 21-jarige Kevin Ruyken, die van jongs af aan al ondernemersambities heeft. 'Ik ken de formule uit mijn studententijd in Utrecht en heb het altijd een mooi concept gevonden.'
Utrechters Nienke Kroneman en Dave Kieft openden 10 jaar geleden hun eerste Bagels & Beans aan de Amsterdamsestraatweg in Utrecht en nu is het tijd voor hun tweede locatie in de stad. Daarvoor hebben ze de bestaande vestiging aan de Biltstraat overgenomen.
HMSHost Nederland lanceert het Koppie Koppie koffie abonnement van Broodzaak op achttien verschillende NS stations door heel Nederland. Reizigers en koffieliefhebbers kunnen na het afsluiten van het maandelijkse koffie to go-abonnement voor 20 euro per maand genieten van vijf warme dranken per dag bij alle Broodzaak-locaties.