artikel

Drankenkennis verbreden tijdens workshops van De Klok Dranken

Restaurant 561

Drankenkennis verbreden tijdens workshops van De Klok Dranken
Arie van den Nieuwendijk: 'Geïnspireerd om bier op een leuke manier te presenteren'. (Foto: Suzanne Heikoop | SHe Fotografie)

Een cocktail die deze zomer op de kaart moet staan, speciaalbieren die niet meer weg te denken zijn, maar bijvoorbeeld ook zichtbaarheid op social media; de mensen van De Klok Dranken weten als geen ander wat er speelt binnen het vakgebied. Ze adviseren u graag en bieden vanuit hun kennisplatform inspirerende workshops aan.

Uw kennis verbreden en op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen is van groot belang voor iedere horecaondernemer en de groei van diens organisatie. Helemaal in deze tijd waarin alles razendsnel gaat en gasten steeds meer verwachten.

Kennis over speciaalbier

Arie van den Nieuwendijk eigenaar van drie horecazaken – Het Arsenaal in Nieuwpoort, Partycentrum de Lockhorst in Sliedrecht en Brasserie Elco in Sliedrecht – heeft met zijn personeel meerdere van deze workshops gevolgd.

Hij vertelt enthousiast over zijn ervaringen: ’Van mijn horecaleverancier verwacht ik dat deze de trends eerder proeft dan ik en dat ik daarvan tijdig op de hoogte word gesteld met de daarbij bijpassende ondersteuning. Als er bijvoorbeeld een nieuw drankje passend bij mijn zaak is, vind ik het fijn om hierover goed geadviseerd te worden’, aldus Arie.

Van mijn horecaleverancier verwacht ik dat deze de trends eerder proeft dan ik

Speciaalbier is bijvoorbeeld zo’n trend waar we niet meer omheen kunnen. Wanneer je dat aan wil bieden aan je gasten, zal je er toch het één en ander vanaf moeten weten.

’Op de bierworkshop hebben wij onze jongste crew afgestuurd. Bij speciaalbier komt namelijk wel wat extra kennis kijken. Daarnaast wordt er een stukje presentatie behandeld tijdens de workshop en zo worden wij weer geïnspireerd wat er allemaal mogelijk is om bier op een leuke manier te presenteren’, aldus Arie.

Advies en ondersteuning

Arie vindt aanvullend advies en ondersteuning erg belangrijk: ’Wij zijn natuurlijk harde werkers en doeners, maar soms is het wel goed om door bepaalde mensen ergens op geattendeerd te worden. Door zo’n workshop bij te wonen zijn we, naast speciaalbieren en trends, ook gewezen op feiten die anders aan ons voorbij waren gegaan, zoals social media, privacy en cybercriminaliteit. Inmiddels heb ik voor cybercriminaliteit een verzekering afgesloten terwijl ik dat eerst niet zo serieus nam, maar nu werd ik er toch op gewezen dat het wel degelijk van belang is.’

Gemotiveerd personeel

Ook voor (parttime) personeel is het erg interessant om middels de workshops wat extra kennis op te doen, bijkomend voordeel is dat het tevens een stukje motivatie en betrokkenheid oplevert.

Hartstikke leuk om te zien dat personeel na een training enthousiast thuiskomt

Arie: ’Het merendeel van ons team doet dit werk naast hun studie en dan willen wij toch dat ze een beetje in de pas lopen van hoe wij denken dat je een horecabedrijf moet runnen. Hartstikke leuk om vervolgens te zien dat personeel na een training enthousiast thuiskomt en ze als collega’s onderling elkaar weer op de hoogte kunnen brengen van wat ze hebben geleerd.’

Ook uw kennis verbreden? Schrijf u in voor één van de gratis workshops voor horecaondernemers en personeel. De eerstvolgende workshop vindt plaats op 3 juni en heeft als thema: Welk (speciaal)bier past bij uw zaak? Biersommelier Xander Rebel daagt u uit om het bier passend bij u en uw horecazaak te vinden.

Kijk op www.deklokdranken.nl/kennis voor meer informatie.

Dit artikel is gesponsord door De Klok Dranken.