‘We willen nog actueler zijn. Restaurants die net na het verschijnen van Lekker van start gaan, willen wij niet pas een jaar later bespreken. Bovendien kan er door de wisseling van personeel veel veranderen in een zaak. Daarvan willen wij onze lezers op de hoogte houden’, aldus hoofdredacteur Guido Nijssen van Lekker.
Voldoende materiaal
Lekker zet geen extra rapporteurs in nu er recensies in de nieuwsbrief van Lekker komen. ‘De meeste restaurants worden meerdere malen per jaar bezocht. Dit houdt in dat er veel meer dan vijfhonderd bezoeken per jaar plaatsvinden. We beschikken dus over voldoende materiaal.’
Digitale recensie
Omdat Lekker ook komt bij restaurants die buiten de top-500 vallen, kan een digitale recensie ook negatief uitpakken. Nijssen: ‘We zijn er niet voor de restaurateurs maar voor de consument. Als wij ergens slecht hebben gegeten, vind ik dat onze lezers het recht hebben te weten waar dat was en waarom we het slecht vonden’.
Zie ook:Lekker lanceert nieuwe gids