De reden: 'Er is veel aandacht in de horeca voor alles, tót aan de koffie. Dit is vaak het sluitstuk. Koffie en thee verdienen eenzelfde rol als wijn,' aldus Francois Geurds van Ivy.
Zo'n veertig chefs van gerenommeerde restaurants zijn voor de presentatie uitgenodigd. In eerste instantie wordt één koffie gepresenteerd, uit Panama. 'Dit is een typische after dinner koffie.' Afhankelijk van de animo uit de markt wordt het aanbod custom-made koffie uitgebreid.
Zorg koffiekwaliteit
Hans de Boer van De Eenhoorn, Van Zomeren en Geurds spraken hun zorg uit over de kwaliteit van koffie en thee tijdens een demonstratie van thee-spijscombinaties op de eerste Horecavadag, maandag 11 januari 2010.
Koffie gelijk aan wijn
'We willen samen een inkoopplatform opzetten. Koffie moet dezelfde waarde krijgen als wijn. Maar chefs, en ook gasten denken bij koffie nog helemaal niet aan het land van herkomst. Daar moet het wel naar toe,' verklaren de koffiepioniers. 'De smaak van koffie is net als die van wijn, van veel factoren afhankelijk. Alleen nemen de chefs bij koffie wél genoegen met een algemene blend die vaak karakterloos is. Daar willen we verandering in brengen.'
Meer Horecava-nieuws