Rob Closmann is mede-eigenaar van Binnen Breda en zegt nog het nodige te willen veranderen voordat ze dit ‘Bourgondische’ karakter uitstralen vanaf de opening op 1 maart. ‘Zowel het interieur als het aanbod moeten een grondige metamorfose ondergaan totdat het voelt, ruikt en ademt als een wijnbar.’
De wijnkaart telt op dit moment 31 wijnen en wordt nog verder uitgebreid met midden en hoog segmentwijnen. Die worden verkocht per fles, glas en half glas. Met de verkoop per half glas hopen de eigenaars dat de gast meerdere wijnen kan proeven.
Naast wijn worden er ook bijpassende gerechtjes geserveerd, die de wijn moeten bijstaan. Het accent bij de ingrediënten van deze gerechtjes ligt op ‘biologisch verkregen’ en waar mogelijk streekgebonden.
Robert Wiegman is compagnon van Closmann en vindt het heel belangrijk om biologische of regionale producten aan te kunnen bieden. Wiegman: “Maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt met de dag groter. Gasten zouden bijna wegblijven als ze weten dat onze paling niet biologisch verkregen is. Tegenwoordig is bijna alles transparant dus de gast weet wat hij wil en mag verwachten bij een zaak als BINNEN. Wij gaan graag mee in deze trend en blijven zoeken naar nieuwe ‘biologisch verkregen’ producten”