Mijn Tent is Top-koppel start adviesbureau

Mijn Tent is Top-koppel start adviesbureau

Het van Mijn Tent is Top bekende horecakoppel Max Rodrigues Nunes en Gina Veen gooien het roer om. Het stel, dat in de tweede serie van het tv-programma bekend werd met restaurant Mangú in Enschede, start een reclame- en adviesbureau voor de horeca.

Het bureau, Horeca Vormgevers genaamd, is geïnspireerd op het destijds veel bekeken televisieprogramma van Herman den Blijker. ‘Ondanks dat het programma voor entertainment is bedoeld, zag ik Herman en zijn collega’s in dit programma bezig met iets waar ik in verder wilde gaan; finetuning, een duidelijk concept neerzetten en een solide basis creëren’, aldus Rodrigues Nunes.

Rodrigues Nunes en Veen namen in 2008 deel aan Mijn Tent is Top. In het programma bouwden zij hun horecabedrijf Mangú op. Mangú moest als eerste het tv-programma verlaten en miste daardoor de hoofdprijs; kwijtschelding van de investeringskosten van het nieuwe horecabedrijf.

Na twee jaar Mangú besloot Rodrigues Nunes het bedrijf te verlaten. Een jaar later stapte Veen uit Mangú vanwege de geboorte van hun zoon. Beiden ondervonden dat hun bekendheid veel deuren openden, zo laten ze weten in een persschrijven.

‘Wij voelen ons welkom bij de bekende toeleveranciers en investeerders. Niet iets wat iedereen kan zeggen. Er is een soort van band’, aldus Rodrigues Nunes.

In Horeca Vormgevers vervult Rodrigues Nunes de rol van ontwerper, bedenker en organisator. Veen doet de finetuning en personeelstraining. Horeca Vormgevers richt zich op nieuw te starten concepten, conceptuitwerking, finetuning, belevingselementen, marketing, communicatie, visualisatie, styling en ontwerp.