Onbekend adres in trek tijdens Restaurant Week

Onbekend adres in trek tijdens Restaurant Week

Een onbekend restaurant is in trek bij bezoekers van de Restaurant Week. Bijna de helft kiest voor een restaurant waar hij of zij nog niet eerder is geweest. Acht van de tien zouden in die betreffende eetgelegenheid bovendien nog een keer reserveren.

Dat meldt NU.nl op basis van eigen onderzoek door organisator DiningCity. Liefst 90 procent van de Nederlanders laat zich bij de keuze voor een restaurant het meest leiden door de sfeer die het etablissement uitstraalt. Ook de soort keuken en de prijs van de gerechten zijn belangrijk. Op de vierde plaats komen de beoordelingen van andere Nederlanders.

Tijdens de 2010-editie van de Restaurant Week dineerde meer dan driekwart van de bezoekers één of twee keer, 7 procent bezocht drie keer één van de deelnemers. Zij gaven gemiddeld 40 tot 50 euro per bezoek uit.

Lunchen lijkt in opkomst tijdens de culinaire week. Volgens DiningCity maakt een toenemend aantal gasten een reservering voor ’s middags.