Restaurantketen stapt in wielrensponsoring

Restaurantketen stapt in wielrensponsoring

Ondanks aanhoudende berichten over massaal dopinggebruik in het wielerpeloton is er voldoende belangstelling om volgend jaar een nieuwe topploeg te starten. Eén van de belangrijkste geldschieters van de wielrenploeg komt uit de horeca. Het gaat om een restaurantketen.

Dat meldt de sportpagina van De Telegraaf. De Amerikaanse restaurantketen Chipotle, met ceo Steve Ells aan het hoofd, zou bereid zijn veel geld te steken in de nieuwe wielrenploeg. Chipotle is een keten met ruim 75 vestigingen in de VS en gespecialiseerd in Mexicaans eten. Taco’s en burrito’s worden de core business van Chipotle.

De nieuwe ploeg gaat Slipstream heten en werkt met een jaarbudget van 8 miljoen euro. Naast Chipotle wordt ABN AMRO genoemd als mogelijke sponsor. Voor het nieuwe wielrenseizoen is het team vrijwel zeker van de diensten van de renners David Zabriskie, David Millar en Marcus Backstedt.