Nestlé Professional lanceert rond Chef online magazine IamChef

Nestlé Professional lanceert rond Chef online magazine IamChef

Voor het merk Chef presenteert Nestlé Professional het online inspiratiemagazine IamChef. In deze eerste editie gaat Jermain de Rozario in op het thema 'vuur'.

IamChef wordt gelanceerd ter ere van het 40-jarig bestaan van Chef, de culinaire smaakmaker in de professionele keuken van voedingsmiddelenproducent Nestlé. IamChef komt tot stand in samenwerking met opkomende chefs. Jermain de Rozario, één van de grootste beloften van de Nederlandse gastronomie, deelt in deze eerste editie zijn kennis.

‘Chef staat dit jaar precies 40 jaar in de Nederlandse professionele keuken en daar zijn we heel trots op’, zegt Laurent Willaerts, Country Business Manager bij Nestlé Professional.

Culinaire meesters

‘Chef is door de jaren heen ondersteund en grootgemaakt door diverse Nederlandse culinaire meesters: van Cas Spijkers (klassiek) tot Soenil Bahadoer (French Fusion). We hebben veel culinaire trends zien komen en gaan, maar je ziet dat het vuur in chefs nu brandt als nooit tevoren. Met IamChef willen wij de trots van chefs ondersteunen en hen motiveren bij het ontwikkelen van hun eigen culinaire signatuur.’

Chefs voor chefs

Bij de totstandkoming van het online magazine betrekt Chef nadrukkelijker dan voorheen een hele nieuwe generatie culinaire experts. In de eerste editie bijt de jonge chef Jermain de Rozario (31) het spits af. Hij is opgeleid als kapper, maar koos toch voor de keuken en was de protegé van Soenil Bahadoer in sterrenzaak De Lindehof.

In de eerste editie van IamChef deelt De Rozario zijn passie en grensverleggende ideeën voor zijn vakgebied. In de volgende edities komen andere culinaire talenten aan het woord om hun geheim van de chef te onthullen. Bekijk hieronder ook een trailer van the making of die eerste editie, met als thema vuur.