nieuws

Horecabezorger Directlyfrom.nl sluit de ‘deuren’

Restaurant 819

Horecabezorger Directlyfrom.nl sluit de deuren. Dit vanwege problemen die met name zitten in de logistieke processen die steeds duurder en complexer worden.

Horecabezorger Directlyfrom.nl sluit de ‘deuren’

Dat meldt Jeroen Zegwaart, een van de oprichters van Directlyfrom.nl, op LinkedIn.  Gespecialiseerde versleveranciers voor de horeca leverden onder hun vlees, vis en groenten via het platform Directlyfrom.nl ook thuis bij consumenten. Schmidt Zeevis, Nice to Meat, Treuren, Rungis en Vanilla Venture bundelen hun specialismen.

‘De logistieke processen ontwikkelden zich niet als gehoopt en worden eigenlijk alleen maar complexer en bovenal duurder’, aldus Zegwaart. Hij zegt niet genoeg momentum te hebben gecreëerd om voldoende te schalen en een speler van formaat in de markt te worden.

Directlyfrom.nl (2015): ‘upgrading van de maaltijd’

Misset Horeca berichtte in november 2015 over de start van Directlyfrom.nl. ‘Nederland is toe aan een upgrading van de maaltijd’, zei mede-oprichter Justyna Zadykowicz toen. Gespecialiseerde versleveranciers voor de horeca kregen een platform om de consument te bereiken. Topchefs als Chris Naylor (Vermeer*), Mario Ridder (Joelia), Peter Lute (Lute), René Tichelaar (de Gieser Wildeman*) en Marcel van Zomer (In den Rustwat) verbonden hun naam aan de bezorgdienst. Ook vanuit het buitenland kreeg Directlyfrom.nl positieve aandacht. Een Zweedse ondernemer pompte meer dan €3 miljoen in de ‘coole online marktplaats’.

Bestellen niet meer mogelijk

Zegwaart zegt terug te blikken op een ‘bijzonder avontuur, een rollercoaster’. Hij is er trots op dat smaak terug in de keuken is gebracht. ‘Het platform functioneert goed, de kwaliteit van de producten is fantastisch en klanten zijn blij.’ Maar wie nu naar de website gaat, ziet een paginavullende melding dat bestellen niet meer mogelijk is. Voor de producten wordt de bezoeker waar mogelijk doorverwezen naar webshops van de leverancier.

Horecaleveranciers gaan thuisbezorgen bij consument

Reageer op dit artikel