Libelle moet ook retailmerk worden

Libelle moet ook retailmerk worden

UTRECHT - Uitgeverij Sanoma wil de sterke tijdschriftmerken inzetten voor retailactiviteiten. Daarbij zoekt het bedrijf samenwerking met derden. Voorbeeld van een bladmerk dat zich kan ontwikkelen tot retailmerk is het damesblad Libelle.

Dat schrijft het vakblad Twinkle in zijn jongste uitgave. Marketingmanager Lianne van der Kruk van Sanoma: 'Deze merken kunnen worden ingezet om producten te verkopen. Bij elk blad kan bedacht worden wat aangeboden wordt.' Libelle kan met zijn specifieke doelgroep zowel online als offline worden ingezet om producten van derden te verkopen.

Dit is volgens de uitgeverij geen bedreiging voor bestaande retailers, maar eerder een platform waar bestaande winkelorganisaties aan mee kunnen doen. 'Een outlet voor producten', aldus Van der Kruk. De plannen bevinden zich nog in een prematuur stadium. Libelle beschikt op de eigen website al over een webshop.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.