Online campagne NBTC moet 70.000 extra bezoekers opleveren

Online campagne NBTC moet 70.000 extra bezoekers opleveren

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) is een campagne gestart rond de typisch Nederlandse iconen zoals tulpen, fietsen en grachten. De campagne 'Faces of Holland' vertelt het verhaal achter de Nederlandse iconen en moet de diversiteit van Nederland als vakantieland benadrukken.

De campagne richt zich op ‘first time visitors’. Deze bezoekers associëren Nederland veelal met klassieke iconen zoals molens, tulpen en kaas. De campagne haakt daarop in en laat de iconen op een nieuwe manier zien.

Het verbinden van verleden en heden staat centraal binnen de campagne, laat het NBTC weten. Nog steeds komen volgens het NBTC veel bezoekers naar Nederland voor de Nederlandse iconen. Het gaat om bijna 1,5 miljoen bezoekers die hier zo’n 750 miljoen euro uitgeven. Deze bezoekers zijn met name afkomstig uit de intercontinentale markten en Zuid-Europa.

De campagne ‘Faces of Holland’ loopt hoofdzakelijk via online kanalen en sociale media in Frankrijk, Spanje, Italië en de VS. De doelstelling van de campagne is om zo’n 70.000 extra bezoekers aan te trekken.