Maaltijdbezorgers zetten zich schrap voor Koningsdag

Maaltijdbezorgers zetten zich schrap voor Koningsdag

Maaltijdbezorgers kunnen op Koningsdag meer dan een verdubbeling van de normale omzet verwachten. Dat voorspelt de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM).

Kijkend naar voorgaande jaren trekt de NLVVM de conclusie dat feestend Nederland het niet ziet zitten om zelf achter het fornuis te kruipen op 27 april. Maaltijdbezorgers kunnen zich dus schrap zetten.

200 procent meer

‘Met Koningsdag 2017 draaiden wij precies drie keer meer omzet dan op een normale donderdag: 200 procent meer dus’, vertelt Remco Robelus, ceo van Spare Rib Express. ‘Voor 2018 verwachten wij een nóg hogere omzetstijging, omdat Koningsdag nu op vrijdag valt.’

Ook Maarten Luk van Johnny’s Burger Company verwacht een gekkenhuis voor maaltijdbezorgers. ‘We draaien niet alleen met Koningsdag op volle toeren, maar juist ook met Koningsnacht behalen we ‘doldwaze’ omzetten.”

Extra voorraad

Volgens Rob Hogervorst van Febo bereidt het bedrijf zich voor op een uitdagende bezorgdag en zorgt het voor een flinke voorraad kroketten, frikadellen en andere snacks. Ook Taco Mundo, New York Pizza en SushiPoint bevoorraden de winkels extra en zetten al het rijdende materieel in.

Martijn Jansen, ceo van De Beren bezorgrestaurants en voorzitter van de NLVVM verwacht zelfde een verviervoudiging van de omzet op Koningsdag.

Vereniging van maaltijdbezorgers

De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers is een initiatief van Domino’s Pizza, de Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo, Febo en New York Pizza. SushiPoint en Johnny’s Burger Company voegden zich in 2017 bij de vereniging. Deze acht bezorgketens vertegenwoordigen meer dan 500 vestigingen en 10.000 werknemers werkzaam in de maaltijdbezorgbranche.

De belangrijkste doelstelling van de vereniging is het behartigen van de belangen van de bedrijven werkzaam in de branche. Daarnaast zet de NLVVM zich in voor professionalisering van deelnemende ketens.