The Set Collection kondigt vier nieuwe hotels aan

The Set Collection kondigt vier nieuwe hotels aan
The Upper House, Hongkong

The Set Collection, een collectie luxe hotels waar onder meer Conservatorium Hotel Amsterdam deel van uitmaakt, breidt uit met vier nieuwe hotels. Het Aziatische The House Collective sluit zich met vier hotels in China aan bij The Set Collection.

The Set Collection begon oorspronkelijk als The Set, met de opening van Conservatorium Hotel Amsterdam in 2011. In de jaren daarna breidde The Set uit met Hotel Cafe Royal in Londen, Lutetia in Parijs en Mamilla hotel in Jeruzalem. Allemaal in eigendom.

In 2021 werd The Set Collection gelanceerd, waarmee ook hotels van buiten de groep konden worden aangesloten en zo konden profiteren van marketing en distributie. Met het toetreden van The House Collective is nu de eerste externe partij aangesloten.

The House Collective bestaat uit vier ‘huizen’ zoals de luxe stedelijke lifestylehotels worden omschreven, alle vier in China. The Opposite House in Beijing, The Upper House in Hongkong, The Temple House in Chengdu en The Middle House in Shanghai.

The Temple House, Chengdu

Dean Winter, managing director van Swire Hotels (moederbedrijf van het merk The House Collective, heeft daarnaast het merk East met drie hotels in China en de VS): ‘We geloven dat deze bijzondere samenwerking de reputatie van The House Collective in de ultra-luxe hospitality verder zal versterken en onze merken helpt te onderscheiden. Daarbij doelen we ook op het aanspreken van het groeiende aantal luxeconsumenten buiten Azië.’

Jean-Luc Naret, executive director van The Set Collection (en voorheen van 2003 tot 2011 ceo van de Michelingids): ‘Ik kan geen betere groep hotels bedenken om onze eerste nieuwe leden te zijn dan The House Collective. Net als onze Founding Members in Europa en Israël, hebben de hotels van The House Collective een impact gehad op hun markt en het collectieve bewustzijn van de luxereiziger die veel groter is dan hun relatief kleine voetafdruk doet vermoeden. Het is een voorrecht om met deze deskundige hoteliers samen te werken, niet alleen om hen de talloze voordelen te bieden die deel uitmaken van The Set Collection, maar ook om samen te leren en te groeien in nieuwe en spannende markten in deze unieke tijden.’

Onder The Set Collection behouden eigenaren en managementteams hun hotelmerk en identiteit naast het dagelijkse beheer van het hotel, terwijl ze profiteren van op maat gemaakte services om hun operaties en bestaande teams te ondersteunen.