Gesponsord

Meer naamsbekendheid met een klein budget: probeer deze 4 tips

Meer naamsbekendheid met een klein budget: probeer deze 4 tips

In een concurrerende branche als de horeca is opvallen belangrijk, maar ook uitdagend. Want waar begin je en hoe voorkom je dat het je te veel geld kost? Wanneer je het slim aanpakt, kun je met een relatief klein budget je zichtbaarheid en naamsbekendheid fors vergroten. De volgende tips helpen je op weg.

Tip 1: verschijn op de tijdlijn van je gast

Horecagasten delen maar al te graag foto’s van hun gerecht of tafelgezelschap via social media. En elke foto die zij delen, biedt kansen om jouw zaak zichtbaar te maken onder honderden tot wel duizenden mensen. Denk daarom strategisch na over waar je jouw merk op en rondom tafel zichtbaar laat terugkomen. Van subtiel logo aan de rand van het bord, bedrukt glaswerk tot bestekzakjes en bierviltjes in eigen huisstijlkleuren.

Tip 2: zet social media actief in

Via social media als Facebook en Instagram bereik je een grote potentiële doelgroep zonder dat het je geld kost. Beperk je tot de social media-kanalen waar je doelgroep actief is. Geen tijd voor social media? Vaak is er in je team wel iemand te vinden die de benodigde kennis heeft en het leuk vindt om op te pakken. Brainstorm vooral ook met je team voor ideeën en vraag iedereen af en toe foto’s te maken van mooie gerechten en hun werk. Vergeet tot slot niet jouw social media kanalen in je restaurant te promoten, zodat gasten deze taggen in hun posts.   

Tip 3: verzamel positieve reviews

Positieve reviews overtuigen potentiële gasten voor jouw zaak te kiezen. Kies waar je de reviews wilt verzamelen (bijvoorbeeld social media, Google of vergelijkingswebsites). En maak het je gast zo makkelijk mogelijk om daar direct een review achter te laten. Denk aan een qr-code op tafel of op een visitekaartje dat je meegeeft bij de rekening. Hoe makkelijker je het je gast maakt op het moment dat jouw restaurant nog volop ‘top-of-mind’ is, hoe groter de kans dat hij of zij daadwerkelijk een review achter laat. Tip: maak het achterlaten van een review extra aantrekkelijk door een korting te bieden voor een volgend bezoek.       

Tip 4: val op met bedrukte horecaproducten

Jouw logo of design op producten in en rond je zaak zorgt voor nóg meer naamsbekendheid. Trek bijvoorbeeld aan tafel de aandacht met ludieke teksten op bierviltjes of bierglazen. Of trek met een kleurrijk design tassen de aandacht onderweg wanneer je inzet op afhalen en bezorgen. Zo zijn er met bedrukking eindeloze mogelijkheden om van jouw producten ware eyecatchers te maken.

Dit artikel is gesponsord door Sligro.

Gesponsord
Gesponsord
Servies en porselein

Gesponsord SUP-wetgeving in de horeca: wat je moet weten en doen

Als horecaondernemer wil je natuurlijk graag bij de tijd blijven. De Single-Use Plastics (SUP)-wetgeving, inmiddels van kracht, zorgt ervoor dat we met z'n allen wat slimmer en duurzamer omgaan met wegwerpplastic. Nu al geldt: plastic wegwerpbekers en verpakkingen zijn verboden bij consumptie ter plaatse. En let op: vanaf 2025 wordt er strenger gecontroleerd.

Tijdens de jubileumreis ter ere van het 20-jarig bestaan van de Chefs’ Irish Beef Club brachten 12 Nederlandse chef-koks een bezoek aan de boerderij van John Phelan in Kilkenny, Ierland.Gesponsord
Gesponsord
Vlees

Gesponsord Waarom kiezen topchefs voor Irish Grass Fed Beef?

Ierlands authentieke graslandbouw, geworteld in eeuwenoude tradities, biedt chefs de kwaliteit en smaak die zij zoeken. Op familieboerderijen wordt met toewijding en vakmanschap gezorgd voor runderen die minimaal 220 dagen per jaar groen, voedzaam gras grazen. Deze ambachtelijke benadering sluit goed aan bij de eisen van topchefs die streven naar grasgevoerd rundvlees van de hoogste kwaliteit.

Chef-kok Ton van Houwelingen: ‘De producten van Debic zijn zo gemaakt dat je er je eigen draai aan kunt blijven geven.’Gesponsord
Gesponsord
Chef-kok

Gesponsord De nieuwe Debic Cheesecake 'van taart tot in een glaasje'

The Local Club is een van de nieuwe hotspots in de Nederlandse horeca. Mede-eigenaar/chef-kok Ton van Houwelingen gebruikt zo veel mogelijk lokale producten en biedt een gevarieerde kaart voor elk moment en elke klant. In de keuken werkt hij met veel producten van Debic.

Edgar Rouwenhorst, CMO van Zenchef: ‘We zien dat restaurants, vooral in grote steden als Amsterdam, Parijs en Berlijn, steeds meer een lifestylemerk worden.’Gesponsord
Gesponsord
Boekings- en reserveringssystemen

Gesponsord Meer dan eten: restaurants bouwen aan lifestylemerken

Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.