Albron opent in Tilburg veertiende Frites Affairs

Albron opent in Tilburg veertiende Frites Affairs
Foto: Enrique Meesters

Albron heeft in Tilburg een Frites Affairs geopend. Het is de veertiende locatie van de formule van de cateraar, die in de Brabantse stad ook is gestart met de derde STRADA Street Food Italiano en vestigingen van Anne&Max en Coffeecompany.

De nieuwste Frites Affairs is gevestigd in de Heuvelstraat in Tilburg. Albron introduceerde het concept in 2018 in Center Parcs Limburgse Peel en is na tien vestigingen op vakantieparken in Nederland en België zijn daarbuiten nu ook winkels gerealiseerd.

Ambachtelijke friet

Tilburg is de vierde buiten de deuren van Center Parcs. Er zijn ook winkels in Almere, Amstelveen en Zoetermeer.

Frites Affairs is volgens Albron een luxer concept dan de traditionele frietzaak, maar niet zo exclusief als de zogeheten haute friture.

Ambachtelijke friet staat centraal, waarbij de loaded varianten in de spotlight staan, en het moet met één of twee medewerkers kunnen draaien. Naast friet bestaat het aanbod uit snacks, burgers, milkshakes en softijs.

Italiaans streetfoodconcept

De derde vestiging van het Italiaanse streetfoodconcept STRADA is gerealiseerd in de vernieuwde Emmapassage. Albron introduceerde het concept uit eigen koker vorig jaar december in het Stadshart in Amstelveen en startte inmiddels ook in Amsterdam-Noord.

Als bezoeker moet jij je wanen ‘in het hedendaagse Italië, waar stijl, pure smaken en verleiding samenkomen’, aldus de initiatiefnemer. Plaatpizza’s spelen een centrale rol, die in allerlei varianten beschikbaar zijn en gemakkelijk kunnen worden gedeeld.

Anne&Max

In diezelfde passage zijn tevens Anne&Max en Coffeecompany geopend. Laatstgenoemde werd vorig jaar zomer overgenomen door Albron.

De Anne&Max-locatie heeft onder andere een terras met zestig zitplaatsen, een huiskamer en een tuinkamer.

Shoppen verschuift naar leisure

Eerder meldde een woordvoerder van Albron al aan Misset Horeca dat shopping steeds meer verschuift naar leisure en dat het past bij de ambitie van de cateraar om op steeds meer high traffic-locaties waarde toe te voegen met eten en drinken, sfeer en smaak. ‘Online is alles te koop, dus in winkelgebieden zoeken mensen een bijzondere ervaring en beleving.