Volgens het bureau groeit de buitenhuismarkt nog wel licht de komende jaren, maar keert de consument zich af van de traditionele hamburger met friet en frisdrank. Voglens McKinsey willen klanten nu snelle, maar wel verse maaltijden.
Amerikaanse restaurnantketens vormen zestig procent van de totale Amerikaanse buitenhuishoudelijke markt. Om toch tot een groei te komen is het nodig dat ze ketens hun strategie aanscherpen. De ontbijt- en lunchomzet wordt al maximaal benut, maar in het avondeten kunnen de snelle restaurantketens nog behoorlijk groeien.
Uit de cijfers blijkt ook dat de verkoopprijs van maaltijden in restaurants ruimt drie keer de inkoopprijs van de ingrediënten bedraagt. Bij supermarkten is dat ongeveer twee keer de prijs van de inkoop.
Volgens het bureau groeit de buitenhuismarkt nog wel licht de komende jaren, maar keert de consument zich af van de traditionele hamburger met friet en frisdrank. Voglens McKinsey willen klanten nu snelle, maar wel verse maaltijden.
Amerikaanse restaurnantketens vormen zestig procent van de totale Amerikaanse buitenhuishoudelijke markt. Om toch tot een groei te komen is het nodig dat ze ketens hun strategie aanscherpen. De ontbijt- en lunchomzet wordt al maximaal benut, maar in het avondeten kunnen de snelle restaurantketens nog behoorlijk groeien.
Uit de cijfers blijkt ook dat de verkoopprijs van maaltijden in restaurants ruimt drie keer de inkoopprijs van de ingrediënten bedraagt. Bij supermarkten is dat ongeveer twee keer de prijs van de inkoop.