Het Duitse organisatiecomité weert de broeken met leeuwenstaart, omdat concurrent Budweiser officieel sponsor van het evenement is. Volgens directeur Peer Swinkels van Bavaria is het alternatief een oranje boxershort met de tekst 'unterhose'. Hij draagt er zelf ook een.
Swinkels hoopte gisteren dat de supporters met de broeken naar binnen mogen. 'Na alle publiciteit die er voor onze actie is geweest, zou dat wel verstandig zijn', zei hij. Volgens de directeur moesten de fans hun leeuwenhose bij de vorige wedstrijd van oranje inleveren, waardoor ze in hun onderbroek kwamen te staan. Daar zaten volgens hem, in tegenstelling tot eerdere berichten, ook vrouwen bij.
De leeuwenhose heeft ook de Amsterdamse toeristische trekpleister Madama Tussaud verovert. Onder andere de wassen beelden van de wereldleiders Tony Blair, George Bush en Jacques Chriac waren woensdag voorzien van een oranje-lederhose met leeuwenstaart. Aanleiding voor de stunt is het gedoe over de leeuwenhose, zo ligt een woordvoerder toe.