Febo onthult nieuwe plannen

Febo onthult nieuwe plannen

Febo wil door middel van bluetooth consumenten die in de buurt van een vestiging zijn via hun mobiele telefoon attenderen op de Febo-zaak. Daarnaast wil ...

Dat laat directeur Dennis de Borst van Febo weten in het blad Sprout.

‘We gaan werken met bluetooth, dat je een berichtje krijgt als je langs de Febo loopt, met een aanbieding erin bijvoorbeeld. Wij deden nooit zo veel aan marketing, hingen hoogstens een poster op in de filialen. Maar de tijden veranderen, dus wij gaan mee’, aldus De Borst.

Naast het bluetooth-plan wil Febo het assortiment gaan uitbreiden. Momenteel worden er testen uitgevoerd met een champignonkroket, aspergekroket en zelfs een kroket van yoghurt met verse vruchten.

De Borst: ‘Er is heel veel mogelijk, we hopen er volgend jaar mee op de markt te komen. Daarmee kunnen we een beetje reuring in de winkel brengen, aandacht trekken en meer mensen de zaak binnen krijgen’.

Daarnaast kijkt Febo naar uitbreidingsmogelijkheden over de grens. ‘We hebben veel vraag uit het buitenland, er liggen aanvragen uit 23 landen. Voornamelijk van Nederlanders in het buitenland, uit Spanje, Duitsland, België en Frankrijk. Waarschijnlijk zullen we binnen een paar jaar de eerste Febo aan de Spaanse kust openen’’, aldus De Borst, die verder aangeeft graag naast een vestiging van McDonald’s te zitten ‘want dat lopen onze zaken extra goed’.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.